هنر فیلم بلاگ اسکای

هنز فیلم در موضوع نقد بررسی فیلم داخلی و خارجی فعالیت دارد

هنر فیلم بلاگ اسکای

هنز فیلم در موضوع نقد بررسی فیلم داخلی و خارجی فعالیت دارد

چرا طرفداران مارول برای آگاتا هیجان زده نیستند؟

اولین تریلر سریال «Agatha All Along» مدتی پیش و تقریباً دو سال و نیم پس از معرفی رسمی آن در نوامبر 2021 منتشر شد. اما تاریخ اصلی را باید فوریه 2021 در نظر گرفت که قسمت هفتم سریال «Wandavision» بود. منتشر شد که در آن آهنگ محبوب آگاتا در همه جا پخش شد. این آهنگ آنقدر موفقیت آمیز بود که دیزنی فکر کرد ارزش ساخت یک اسپین آف برای آگاتا را دارد و سه سال بعد این کار را انجام دادند، در دوره ای که افراد کمی درباره سریال های مارول هیجان زده می شوند.  سه سال و یک تفاوت جهانی
دنیای سینمایی مارول در این دوره با تغییرات مهمی مواجه شده است. 2021، مارول هنوز در حال کاشت بذر بود. «انتقام‌جویان: پایان بازی» با موفقیت گیشه را فتح کرده بود و «مرد عنکبوتی: راه برگشتی به خانه نیست» در شرف تکرار بود. (همچنین در روزهایی که همه‌گیری کووید-19 سینماها را تحت تأثیر قرار داد و بسیاری از سینماها تعطیل شدند.) دنیای سینمایی مارول با موفقیت از دنیای سینما به تلویزیون و استریم منتقل شد و «Wandavision» رکورد بیشترین بیننده را برای سریال در سرویس دیزنی پلاس. زنگ تفریح؛ این رکورد چندان دوام نیاورد و مدتی بعد توسط سریال دیگری از مارول به نام «فالکون و سرباز زمستان» شکسته شد. به عبارت دیگر، همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش می رفت و به نظر می رسید که هیچ چیز نمی تواند جلوی این دنیای هیجان انگیز سینمایی - و حالا تلویزیونی - را بگیرد.

این دو سریال به همراه «لوکی» که در آن تابستان پخش شد، با موفقیت دنیای سینمایی مارول را به تلویزیون منتقل کردند. «وانداویژن» در شبکه های اجتماعی جنجال های زیادی به پا کرده بود و طرفداران نظریه های زیادی درباره آن مطرح کردند. «وانداویژن» نه تنها یک سریال تلویزیونی محبوب بود، بلکه به لطف همه‌گیری کووید-19، که سینماها را تعطیل کرد، یکی از معدود موارد موجود بود که از نظر کیفیت با فیلم‌های پرهزینه قابل مقایسه بود. موفق ترین مجموعه سینمایی تاریخ بدون اینکه از قدرتش کاسته شود، قدم های خود را در دنیای تلویزیون محکم برداشته بود.

یا حداقل با آن چند سری اول، به نظر می رسید مارول به پیشرفت خود رسیده است. اما با ورود شخصیت‌های فیلم به سریال و ورود شخصیت‌های سریال به سینما، این دنیای وسیع پیچیده‌تر، پیچیده‌تر، و دنبال کردن آن سخت‌تر شد. «دکتر استرنج در چند جهان جنون» داستان واندا را از WandaVision ادامه داد و باعث شد بینندگان احساس کنند که دیزنی از بینندگان انتظار دارد همه نمایش ها را ببینند، که یک درخواست کاملاً غیر منطقی بود.

چه آینده ای در انتظار دنیای سینمایی مارول است؟
بعدها این تقاضا ابعاد گسترده تری پیدا کرد. مثلاً کسانی که به تماشای «مارولز» نشسته بودند، باید پنج فیلم و سریال مختلف را تماشا می کردند تا کاملا متوجه آن شوند. («کاپیتان مارول»، «انتقام‌جویان: پایان بازی» و سریال‌های «تهاجم مخفی»، «وانداویژن» و «خانم مارول») در آن زمان، دیزنی و مارول هنوز درک نکرده بودند که مخاطبان سینما و تلویزیون اغلب متفاوت هستند. . . شخصی که فیلم را تماشا می کند لزوماً طرفدار سریال نیست. علاوه بر این، بسیاری از تماشاگران به دلیل شرایط کاری، زمان کافی برای تماشای سریال ندارند، اما شاید بتوانند دو ساعت از تعطیلات آخر هفته خود را به یک فیلم اختصاص دهند. از طرفی کیفیت آثارشان کم کم زیر سوال رفت تا جایی که بسیاری از طرفداران جدی مارول فیلمی مثل «مرد مورچه ای و زنبور: مانیا کوانتومی» را نادیده گرفتند.
شروع اسلاید مارول
Doctor Strange در Multiverse Madness آخرین فیلم مارول بود که به مرز یک میلیارد دلار نزدیک شد و ۹۵۵.۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. اگر ادعا کنیم که موفقیت این فیلم بذر افول دنیای سینمایی مارول را کاشت، زیاد نمی گوییم. این فیلم موفق‌ترین فیلم مارول از زمان No Way Home است، و این پیام را برای مخاطبان انبوهی که آن را دیدند ارسال کرد که اگر می‌خواهند با روایت جاری فیلم همگام شوند، باید تکالیف خود را انجام دهند و سریال را تماشا کنند. «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» هیچ کاری برای خنثی کردن این دیدگاه ها انجام نداد و چند شخصیت از سریال را - که بیشتر مخاطبان با آنها آشنایی نداشتند - وارد فیلم کرد و شخصیت های متعددی به همین منظور در فیلم حضور داشتند که ادامه این مجموعه ویژه بود. برای آنها ساخته شود

Guardians of the Galaxy: Part 3 موفق شد، اما در باکس آفیس جهانی به باربی، برادران سوپر ماریو و اوپنهایمر باخت. و دیگر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول پس از Doctor Strange 2 عملکرد ضعیفی داشته‌اند. «Black Panther: Wakanda Forever» 500 میلیون دلار کمتر از نسخه اول فروخت. «Ant-Man and the Wasp: Quantum Mania» زمانی که قرار بود رسماً کانگ فاتح، شرور اصلی سریال پس از ثانوس را معرفی کند، عملکردی کاملا ناامیدکننده داشت. و «مارولز» را باید یک تراژدی بزرگ دانست.

«مارولز» پس از ثبت رکورد کمترین فروش در هفته اول (در میان آثار دنیای سینمایی مارول)، در هفته دوم تنها 10.2 میلیون دلار فروخت که به معنای افت حدود 80 درصدی در این دنیاست. این یک فیلم بی سابقه بود و هیچ یک از 32 فیلم قبلی این افت فروش را در هفته دوم تجربه نکردند. «مارولز» در نهایت به اولین فیلم دنیای سینمایی مارول تبدیل شد که از مرز 100 میلیون دلار در باکس آفیس آمریکای شمالی عبور نکرد. احتمالاً ناگفته نماند که مارول استودیو روزهای خوبی را سپری نمی کند و شاید موفقیت «ددپول و ولورین» - که به زودی منتشر می شود - به تنهایی برای گفتن بازگشت مارول به روزهای خوب گذشته کافی نباشد.

Agatha Omnibus یک اسپین آف گران قیمت است که بر اساس موفقیت یک آهنگ کوتاه - و شخصیتی فرعی که اکنون کمتر کسی آن را به خوبی به خاطر می آورد- است. سریالی که واقعا محصول غرور کاذب مارول است، محصول دورانی که فکر می کردند هیچکس نمی تواند به امپراطوری بزرگشان آسیب برساند و هر چه بسازند محبوب خواهد بود.

دیزنی با بازی تحسین برانگیز «وانداویژن» و «لوکی» فکر می کرد که می تواند هر چیزی را به موفقیت برساند. رویکرد آن‌ها در آن روزها غیرمنطقی نبود، زیرا مارول قبلاً فیلم‌های پرفروشی از شخصیت‌هایی ساخته بود که هیچ‌کس - به جز طرفداران جدی کتاب‌های مصور - حتی نامشان را نشنیده بود، مانند «نگهبانان کهکشان». حتی شخصیت‌های کمتر معروف آن‌ها، مانند کاپیتان مارول، دکتر استرنج و مرد مورچه‌ای نیز در گیشه موفق بودند. انگار مارول و دیزنی می توانند از سنگ طلا بسازند. پس چرا آنها نباید به اسپین آف درباره آگاتا چراغ سبز نشان می دادند؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد