هنر فیلم بلاگ اسکای

هنز فیلم در موضوع نقد بررسی فیلم داخلی و خارجی فعالیت دارد

هنر فیلم بلاگ اسکای

هنز فیلم در موضوع نقد بررسی فیلم داخلی و خارجی فعالیت دارد

۷ شخصیت شرور فیلم‌های «مکس دیوانه»

فرنچایز «مکس دیوانه» یک حماسه خارق‌العاده است که در دنیایی پسا آخرالزمانی اتفاق می‌افتد. این دنیای خشن و پر فراز و نشیب با اولین فیلم در سال 1979 آغاز شد و از آن زمان به چهار فیلم دیگر، از جمله یک بازسازی در سال 2016 و یک پیش درآمد که به زودی اکران خواهد شد، گسترش یافت. علاوه بر این، مانند هر فرنچایز ماندگار و محبوب دیگری، راه خود را به رسانه های دیگر نیز باز کرد. با خلق بازی‌های ویدیویی جاه‌طلبانه که عمیقاً در این دنیا کاوش می‌کنند و کتاب‌های کمیک که داستان عمیق‌تری از این دنیا و شخصیت‌های آن ارائه می‌کنند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا Mad Max جایگاه برتر خود را برای بیش از ۴۰ سال حفظ کرده است. . هر داستان دست کم گرفته شده سهم خود را از تبهکاران و قهرمانان افسانه ای دارد و Mad Max شخصیت های شرور نمادین و بی رحمی خلق کرده است که هر کدام به نوعی نقطه قوت داستان هستند. در ادامه با ۷ نمونه از این شخصیت ها آشنا شوید.

  7. Rictus erectus در فیلم "Mad Max: Fury Road" (Mad Max: Fury Road)

رکتوس ارکتوس


Rictus Eructus پسر Immortan Joe و یک شرور خطرناک و بی رحم است که در تمام صحنه هایش در Mad Max: Fury Road ترسناک به نظر می رسد. Rictus با قدرت بدنی فوق العاده قادر به کشتن بدون سلاح است و از آنجایی که او وجدان ندارد، هیچ چیز نمی تواند او را متوقف کند.


اگرچه او برجسته ترین شخصیت فیلم نیست، اما با قدرت و خشونت بی پایان خود صحنه های نبرد فیلم را حماسی تر می کند. Rictus در سایه پدرش، یک شرور حامی بزرگ می‌سازد و هر کسی را در مسیرش می‌کشد، اما او آنقدر باهوش نیست که نقشه‌کشی کند یا یک تهدید ساختاری باشد.


6. مستر بلستر در فیلم «مکس دیوانه فراتر از تندردام»

آقای بلستر


آقای بلستر در واقع از دو نفر تشکیل شده است. مغز متفکر پشت عملیات و انفجاری که از نیروی فیزیکی استفاده می کند. این رابطه همزیستی که در آن هر کدام ضعف دیگری را جبران می کند، به هر دوی آنها اجازه می دهد که نه تنها در این دنیای خشن زنده بمانند، بلکه با مدیریت انرژی مورد نیاز بارترتاون به خوبی زندگی کنند.


در نتیجه، مستر بلستر دارای تعادل منحصربه‌فردی از قدرت و هوش است که سایر شرورهای سری فاقد آن هستند، حتی با وجود ظلم درخشان Anti-Entity به عنوان شرور اصلی. Mad Max Beyond the Tandoorm ممکن است کمترین امتیاز را در کل مجموعه داشته باشد، اما برخی از بهترین شرورها را در کل فرنچایز Mad Max دارد.


فیوروسا; 15 نکته ای که باید درباره پیش درآمد «مکس دیوانه» بدانید

5. توکاتر در فیلم "مکس دیوانه"

توکاتر


اولین فیلم Mad Max که یک قهرمان بزرگ و در عین حال از نظر اخلاقی خاکستری را معرفی می کرد، همچنین یک آنتاگونیست قوی به نام توکاتر را به نمایش می گذاشت تا عدالت قهرمان و ظلم شرور را متعادل کند. در حالی که او به اندازه برخی دیگر از شخصیت های شرور در این مجموعه ویران نمی کند، او قطعاً دیوانه است و تهدیدی برای هر کسی است.


همانطور که از نام توکاتر پیداست، این شخصیت بر اساس غرایز حیوانی عمل می کند و نشان می دهد که بداخلاقی می تواند فرد را به جنون بکشاند. اگرچه توکاتر فاقد ثبات ذهنی برای گسترش خشونت خود بود، اما بیش از هر شرور دیگری بر داستان شخصیت اصلی تأثیر گذاشت.

4. Antientity در فیلم "Mad Max Beyond Tandoorm"

ضد موجودیت


Mad Max Beyond the Tandoorm ممکن است بهترین فیلم این مجموعه نباشد، اما چند عنصر کلیدی را به این فرنچایز اضافه می کند، از جمله سرزمین های بایر معروف و شخصیت شرور منحصر به فردی به نام Anti-Entity. Entity با ترکیب مقاصد شرورانه با دوز سنگین نوآوری، به راحتی به یکی از نکات برجسته فیلم و کل مجموعه تبدیل می شود.


این شرور در میان دیگر تبهکاران Mad Max متمایز است زیرا عموماً نیت خوبی دارد و می خواهد تمدن آنها را بازسازی کند. با این حال، او در مأموریت پیچیده اما امیدوارکننده‌اش برای بازگرداندن جامعه، ردپایی از ویرانی را حتی با پیشرفت آن بر جای می‌گذارد. با این حال، هیچ کس نمی تواند انکار کند که او به عنوان یکی از باهوش ترین و سازنده ترین شرورهای سریال که به دنبال چیزی فراتر از تسلط است، چقدر توانسته به اهداف خود دست یابد.


3. Scabrus Skratus در بازی ویدئویی Mad Max.

Scabrus Skratus یکی از شرورهای Mad Max است


در میان بازی های Mad Max، نسخه 2015 به عنوان یکی از بهترین بازی های پسا آخرالزمانی شناخته می شود و مکس را در مقابل یکی از بهترین شرورهای فرنچایز، Scabrus Skratus قرار می دهد. او به عنوان پسر Immortan Joe تهدیدی جدی برای شخصیت اصلی و بازیکن محسوب می شود.


او به اندازه برادرش Rictus قوی است، اما به دلیل هوش بیشتر او بسیار خطرناک تر به نظر می رسد. ترکیبی از قدرت خام، مهارت‌های پیشرفته و دانش عملیاتی، اسکاربرو را به یک شرور بی‌رحم و در عین حال شایسته تبدیل می‌کند. با شایعاتی مبنی بر حضور او در فیلم‌های آینده، اسکاربورو قطعاً سزاوار توجه بیشتری است، اگرچه ممکن است این خبر خوبی برای قهرمانان نباشد.


پیش درآمد هیجان انگیز فیلم Mad Max: Fury Road; هر آنچه در مورد Furiosa می دانیم

2. لرد هومونگوس در فیلم "Mad Max 2: The Road Warrior" (Mad Max 2: The Road Warrior)

لرد هومونگوس یکی از شرورهای دیوانه مکس است


در دنیای وحشی پسا آخرالزمانی، هیچ چیز نمی تواند خطرناک تر از رهبر یک باند دوچرخه سواری تشنه به خون باشد. از لرد هومونگوس از نظر فیزیکی باید ترسید و به همان اندازه از نظر تاکتیکی احترام گذاشت. این شرور بی‌رحم هر طور که صلاح می‌داند می‌کشد و شکنجه می‌کند و دانش فرماندهی بی‌رحم‌ترین ارتش قابل تصور را دارد.


Mad Max 2: Road Warrior که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دهه 80 شناخته می‌شود، مملو از صحنه‌های دیدنی و بی‌رحمانه است و شخصیتی شرور در اندازه‌اش را به نمایش می‌گذارد. لرد هومونگوس با تکیه بر تمام ویژگی‌های شرور اول فرنچایز، توکاتر، مطمئن شد که دنباله مکس دیوانه در دستان شرور توانا قرار دارد، حتی اگر او اصلی‌ترین شرور این فرنچایز نباشد.


1. جاودانه جو در «مکس دیوانه: جاده خشم»

Immortan Joe یکی از شرورهای Mad Max است


در دنیای «مکس دیوانه» با وجود اینکه شخصیت های شرور بی رحم، باهوش و بی رحمی خلق شده اند، اما هیچکس جز جاودانه جو نمی تواند جای بهترین شرور را بگیرد. در کمیک ها، او گذشته پیچیده ای دارد که نه تنها نشان می دهد که چگونه او به یک چهره نمادین تبدیل شده است، بلکه دلیل محکمی برای احترام زیاد طرفدارانش را نیز نشان می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد